Omgaan met kritiek, 2 dagdelen

Als coördinator werk je met verschillende partijen die je aanspreken op het functioneren van de overblijf. Je bent voor veel mensen een eerste aanspreekpunt en zult daarom regelmatig met kritiek te maken hebben. Kritiek is niet altijd fijn en doet iets met je.

Inhoud

Inzicht krijgen in de achterliggende boodschap van de kritiek. Kritiek is eigenlijk een verpakt verzoek van hoe de ander het liever heeft.

Doelstelling

De deelnemer wordt zich bewust  wat kritiek inhoudt en wat een ander daarmee probeert te zeggen. De deelnemer leert hoe je kritiek kunt geven (aan bijv. je Overblijfmedewerkers) en hoe je kritiek kunt ontvangen.

Voor wie?

Mensen met een leidinggevende  en/of aansturende functie in de TSO. Deze cursus is op HBO-niveau en duurt 2 dagdelen van 2,5 uur.
Na het volgen van de cursus ontvangt de deelnemer een officieel certificaat van de Overblijfacademie.

Tarieven

  • Per cursist
op aanvraag
  • Per groep (minimaal 6 en max. 12 deelnemers)
op aanvraag
Bovengenoemde tarieven zijn incl. gratis koffie en thee
Reiskosten worden apart in rekening gebracht

Ervaringen van cursisten

"Ik heb inzicht gekregen om kritiek niet persoonlijk aan te trekken en er op een andere manier tegenaan te kijken."
"Ik heb geleerd om de jij-boodschap om te buigen naar de ik-boodschap."
"Door goed naar anderen te luisteren, je veel meer kan leren."

Scroll naar beneden